Onsdag

Idag har varit en bra och väldigt lång dag.
Började med att köra pappas bil till däckfirman där han skulle få nya brutala däck på sin bil. Sedan bar det av till skolan. Där väntade två tjejer från LO, facket, och informerade oss med massa fiffig information som är bra att ha! Sedan blev det kultur och stil historia. Vi lyssna på när marianne läste om tulpanen och tulpanhysterin, ganska intressant faktiskt. Sedan fick vi en uppgift som kanske inte var fullt så spännande men jag tycker ändå att det var intressant. Under lektionen gjorde jag massa annat också som inte hörde till. Jag kollade i böcker och försökte hitta en brudbukett jag sett men den kunde jag ju givetvis inte hitta i någon av alla böcker som fanns.. Just den boken måste vara någon annanstans.. :( Men jag fick i alla fall lite inspiration och har nu planerat vad jag ska göra både till demon och till bruden.
Efter lunch åkte jag till uddevalla och hämtade ut pappas bil, däcken är verkligen brutala! Och så körde jag hem med den. Vi kommer inte riktigt överens jag och Land Rovern.. Var väldigt nära flaket på en mötande lastbil, inte alls spännande, snarare blev jag väldigt rädd... När jag kom hem spanade jag i kylen och frysen och satte mig vid datorn en snabbis. Sedan gick jag ut till bussen och åkte ner till Kungälv. Ove, Daniels pappa ligger på sjukhuset där, han har lunginflamation och något annat som hade med lungorna att göra som jag inte kommer ihåg vad det var. Han ville ha snus och eftersom att jag ändå var i Kungälv gick jag förbi med snus till honom.
Sedan vid fem tiden kom Malin och plockade upp mig. Hon var jätte stressad för vi var sena till det smyckes partyt hon skulle hålla i. Jag ska också börja sälja smycken för Dag och Natt så jag var med för att se hur ett riktigt party går till. Det var mycket givande men det tog väldigt lång tid. Sedan åkte jag hem och pappa hämtade mig på Torp 21.15.

Nu har jag uppdaterat mig lite på internet och ska hoppa i säng. Ska jobba lite på Nisses växter i morgon. Så fruktansvärt bekväma arbets tider jag har där! Jag kommer på torsdagar, den tid jag kan vara där och går när jag är klar. Mycket smidigt. Ska sova länge i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback