Nio dagar kvar!

Nu börjar det allt dra ihop sig ordentligt! Nio dagar kvar tills jag flyttar hemifrån!

Daniel ringde i förrgår och fixade parkeringsplatser, gullig som han är fixade han en med tak till mig :D Han är bra söt när han gör sådana där små saker som får mig att känna mig lite extra älskad, när han tänker på mig. Regn är något som får mig att bli fruktansvärt irriterad så det är skönt om man kan lassa in sakerna i bilen man ska ha med sig under tak.

Igår ringde han och fixade internet. Någon digitalbox behöver vi inte kom vi fram till eftersom att vi har 1-9 (8-9 tror jag men de ska väl ingå de med, fast jag vet inte vad som finns på dessa kanaler) och discovery och någon sport kanal som ingår.

Andra december kommer de och ska slipa om golvet i vardagsrummet. Kommer bli dammigt värre... De ska också byta köksluckor och köksbänkar, björk och skiffer kommer det bli. Sedan ska det tapetseras om och takena ska målas om, i alla rum. Ska bli riktigt roligt att välja alla tapeter! Sedan har också färgen släppt vid badkaret. Det är kakel upp halvägs på väggarna och sedan färg på betong väggen, där färgen har släppt ska de måla över provisoriskt. Inom ett år kommer de renovera hela badrummet, det gör de i alla lägenheter i det området.

Idag har jag jobbar hos Marit. Har väl inte fått gjort så himla mycket. Har fått lite pikar för att jag inte är riktigt uppmärksam på vissa saker men men... Jag lär mig nog att göra allting som hon vill snart.

På måndag börjar praktik perioden. Ska vara två veckor hos Marit, praktik måndag-fredag och jobb på lördag. Ska vara ledig den första december eftersom att vi ska flytta in då. Sedan den tredje veckan ska jag vara på Blommorna hos Louise. Ska bo hos moster moster Anntin då. Lite surt att det är veckan efter att vi flyttat in bara.. Men men. Har vi lite tur så kan man ju hoppas på att de tapetserar den veckan.. Men man ska väl inte hoppas allt för mycket. När praktiken är slut ska jag jobba hos Marit igen. Blir en hel del jobb i jul. Kommer komma tillbaka till skolan och vara helt död, även fast vi har haft lov. Tror jag kommer vara ledig 7 dagar under hela december, om det inte är så att hon får in varor innan helgen efter jul, för då får jag väl jobba på lördagen där.

Kommentarer
Postat av: The Gnewmaster

Ta't lugnt i kylan och med allt du ska stå i den närmsta tiden. Hoppas du inte är allför utmattad. Kramar och nyp.

2008-11-28 @ 20:02:37
Postat av: MazarinRebus

Utmattad? Skojar du? Kom hem vid sju idag och tänkte jag skulle packa lite, men jag orkar inte. Sitter vid datorn istället.

2008-11-29 @ 21:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback